3 marketingtools die je moet kennen als (toekomstige) marketeer

Written By Joyce De Smit

Ola! Hier ben ik wéér. Missed me?

De voorbije maand had ik tijd om mijn 25-jarige brains te kraken over het volgende blogtopic. Al moet ik toegeven: het was niet zo makkelijk. MAAAAAR… na lang persen, kan ik jullie trots mijn brainfart presenteren. **Hahaha, ik lach mezelf dood met mijn woordkeuze**

Oké oké  Joyce! Back to the point nu …

Waarom je digitale kennis bijschaven?

Toen ik mijn stage aka werkplekleren startte bij duaal digitaal merkte ik dat nog veel kennis miste. Toch kan je als student hier wat aan doen. Er bestaan namelijk genoeg tools online om die kennis grondig bij te schaven.

  • Dus ben jij een tweedejaars student en wil je scoren bij jouw stagebedrijf volgend jaar? Dan raad ik je aan om de grote vakantie optimaal te gebruiken en online aan de slag te gaan!
  • Of ben jij gewoon een leergierige student en wil jij jouw digitale kennis nog wat bijschaven? Dan is dit jouw kans!

Ik geef je bij deze mijn persoonlijke lijst met mega interessante marketingtools. Here we go:

1. Google Digitaal Altelier

Jaja, ik weet het. In het tweede jaar behaal je al het ‘basisprincipes van online marketing’ certificaat. Maar geloof mij: er zijn meerdere Digitaal Altelier lessen die je kan volgen en … doe dat ook! Wat je nu al leert moet je later niet meer inhalen, want bij de meeste bedrijven is dat jou eerste taak: alle cursussen doorlopen.

2. Google Analytics Academy

Naast het Google digitaal atelier bestaat er ook zoiets als Google academy.

Wil jij weten waar alles staat in analytics & wil jij jezelf een Google Analytics specialist noemen? Dan is dit de eerste stap. Want wie vindt het nu niet leuk om de eerste dag van je stage indruk te maken op je medewerkers?

Ook biedt de Google Academy lessen aan over datastudio. Hierbij leer je een dashboard maken door cijfers van verschillende platformen (Facebook, google, analytics, …)  in 1 dashboard  overzicht te zetten. Superhandig en iets wat bijna elk bedrijf nodig heeft.

3. Hubspot Academy

Wil jij beter worden in inbound sales of is content marketing meer iets voor jou? Ga dan zeker eens kijken bij de Hubspot academy, ze bieden er allerlei leuke en interessante lessen aan. Daarnaast krijg je bij sommige op het einde ook een certificaat. Dat kan je toevoegen aan je LinkedIn en voila, je lijkt alweer en stuk intelligenter ?

Zo, ik ben ervan overtuigd dat je wel even ‘zoet’ gaat zijn met deze 3 digitale leertools. Heb je nog vragen of gewoon honger naar meer? Stuur me dan een berichtje. Of wil je gewoon eens praten over hoe een stage (voor mij werkplekleren) verloopt? Ook dan staan mijn deuren voor je open ?

Groetjes
Joyce