600 euro for a Hermès belt… How is this even possible?

Written By stefpelgrims

Mijn ouders, Filip & Heidi gingen twee weken geleden op vakantie naar Puerto Banus, Marbella, ook wel het nieuwe Saint-Tropez genoemd. Hou je van decadentie & glamour? Dan ben je hier op het juiste adres! Over heel de wereld is deze bestemming een echte hype geworden. Je spot er de gekste, duurste en meest extravagante sportwagens en jachten. Een echte belevenis!

Op een terrasje

Met zicht op de jachthaven iets drinken is echter geen lachertje. Je betaalt er 9 euro voor een Coca-Cola, die net hetzelfde smaakt als thuis. In de zomer ging ik er met mijn ouders ook eens een slaatje eten. Ja natuurlijk dat was geen 10 euro, dat was al snel 30 euro voor een simpel slaatje. Maar… hoe ver krijgt men de toeristen om zoveel uit te geven voor een basic lunch? Gezien en gezien worden, daar gaat het vaak om in Puerto Banus.

Shoppingstyle?

Je kan het al raden, shoppen is daar ‘heaven on earth’, geen Zara of H&M te bespeuren in Puerto Banus. Maar geef je graag je centen uit aan een exclusieve Hermès of Chanel bag? Dan  moet je daar zijn. Dior, Louis Vuitton, Chanel en Hermès, noem ze maar op. Alle luxemerken kan je op die paar honderd meter vinden, een paradijs voor shoppers met een centje extra.

Hermès riem voor 600 euro?

Mijn ouders houden ook wel van fashion accessoires en besloten om een kijkje te gaan nemen in de Hermès winkel. “Een echte ervaring”, zo luidde het bij mijn ouders. De sfeer was natuurlijk wel optimaal. De stralende zon, een flesje rosé en de blitse auto’s zorgden voor een perfecte sfeer. Na een lichte lunch in Puerto Banus trokken mijn ouders naar de Hermès store. Bij het binnenkomen kregen ze meteen een glaasje water om wat af te koelen en ze op hun gemak te stellen. Iets wat je niet overal aangeboden krijgt, maar in dit soort luxe winkels wordt de totaalervaring centraal gezet. Na veel wikken en wegen kochten ze een riem voor papa en armbandje voor mama. Beide iets gevonden, maar wel wat euro’s lichter. Persoonlijk werd ik op de hoogte gehouden met enkele foto’s, nadat ze deze luxe producten hadden gekocht. Zelf hou ik ook wel van wat fashion accessoires en zet hier graag een centje voor opzij. Wel geen Hermès gadgets natuurlijk, dat valt net boven mijn budget!

Thuiskomen

Uiteindelijk moest ik mijn ouders gaan afhalen op de luchthaven van Deurne, Antwerpen. Ik was blij dat ze terugkwamen en wou snel die doosjes van Hermès zelf eens van dichtbij bekijken. Toen we samen thuiskwamen deed ik meteen de koffers open en bekeek ik het even zelf. Ik deed het gekende Hermès doosje open vol spanning om de accessoires van dichtbij te bekijken. Beide producten waren ingepakt in het typische oranje doosje, verpakt met een mooi lint. Binnenin een mooi afgewerkt zakje, een bijzonder luxueuze ervaring. Maar hoe krijg je de mensen zo ver om meer dan 1000 euro te betalen voor 2 accessoires? Er is maar één antwoord: MARKETING!