Vorige week was ik op bezoek bij mijn ouders. Een blauw kaartje op de kast trok direct mijn aandacht.
Lichtblauw en blinkend…
Het was het kerstkaartje van Thierry Mugler. Mijn mama is verzot op zijn Angel parfum. Meer nog, dit parfum is ondertussen een onmisbaar deel van haar geworden.
Dat is het fascinerende aan parfums. Consumenten kopen eten omdat ze het lekker vinden. Ze kopen decoratie voor hun woning omdat ze het mooi vinden. Maar parfum… dat kopen ze omdat ze hiermee kunnen tonen wie ze zijn. Het parfum vult hun persoonlijkheid aan en maakt hen uniek.
Maar wat is de instinker bij parfums?
Juist ja, het is moeilijk om te verkopen. Via een commercial op tv kunnen de merken tonen welke personen bij hen passen.
Allemaal goed en wel, maar hoe weten we of de parfum ook een lekkere geur heeft?
Hier heeft Thierry Mugler een sublieme oplossing voor gevonden. Het Angel kerstkaartje is niet alleen mooi blauw en glanzend, er zitten ook stervormige stickertjes in. De sterretjes bevatten de heerlijke geur van het parfum.
De vrouw die het kaartje ontvangt kan de sterretjes gebruiken om ze op brieven / kaartjes / tekeningen te plakken die ze zelf aan anderen geeft. Zo drukt ze er haar stempel op, maar tevens ook die van Thierry Mugler.
Van geweldige mond-aan-mond-reclame, of beter nog neus-aan-neus-reclame, gesproken!