Canon – Ready for the real thing?

Written By The School of Marketing

3 maanden werken en dan nog eens onbetaald, zo kijk jij waarschijnlijk ook naar je stage? Ik ben gedurende 5 maanden op Erasmus geweest waar ik volledig ondergedompeld was in mijn eigen droomwereldje, werken daar was ik duidelijk nog niet aan toe. Het tegendeel werd al snel bewezen wanneer ik na 6 weken bij Canon meer had bijgeleerd dan de afgelopen 3 jaar op KDG. Ik aanschouw deze stage niet langer als een verplichting maar een unieke kans om me verder te ontwikkelen.

Ik heb enerzijds meer kennis verworven omtrent de werking van een organisatie. Ik kreeg onder andere een beter beeld over de verschillende stappen die worden ondernomen bij de lancering van een nieuw product zoals het informeren van het sales team, trainen van de Retail partners, externe communicatie (hoe communiceren met de eindgebruiker), etc. wat vaak over het hoofd wordt gezien tijdens de theoretische lessen. Anderzijds kreeg ik de kans mijn opgedane kennis om te zetten in de praktijk en mijn eigen ideeën uit te werken.

Het aantal genomen foto’s per dag neemt aanzienlijk toe maar helaas is er een opmerkelijke daling in de vraag naar camera’s. Desondanks de daling in vraag wordt de groeiende markt met betrekking tot het maken van mooie beelden als een opportuniteit aanschouwd binnen Canon. Het is een dynamisch bedrijf dat openstaat voor nieuwe ideeën en inspeelt op de noden van de markt waardoor er wel degelijk ruimte was voor mijn input.

De tip die ik jullie graag wil meegeven is: “het bedrijf moet jou als stagiair willen maar jij moet hen ook willen” ga op zoek naar een bedrijf dat je aanspreekt en waarvoor je graag wil werken!