Op 1 december barstten de geruchten op twitter los: Coolblue zou verkocht zijn voor 1 miljard euro. Bewijs? Een interne mail van Pieter Zwart gepost op twitter. Daarin schreef Zwart “Ik heb spannend nieuws”. Om 16u00 zou hij zijn persconferentie geven. Coolblue, het immer energieke en creatieve bedrijf, stond voor even helemaal stil…
Coolblue kondigde zelfs op de website aan dat ze tijdelijk moeilijker bereikbaar zouden zijn.
Om 16u00 verscheen Zwart voor de camera en maakte de grote europese overnemer bekend: niemand minder dan Sinterklaas! De Sint wordt jaarlijks ‘ad sinterim’ aan het managementteam van het bedrijf toegevoegd. Het bleek dus om een geniale PR-stunt te gaan, een super stunt naar mijn mening.
Credits to Coolblue want ze hebben inmiddels bekend gemaakt dat hun sinterklaas omzet verdubbeld is in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Of en hoeveel de stunt heeft bijgedragen aan de omzet is niet duidelijk.
https://www.youtube.com/watch?v=_Ai_4o8smhI