Culottes, back in business

Foto van auteur
Written By The School of Marketing

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur pulvinar ligula augue quis venenatis. 

De culotte is terug van weggeweest. Voor diegenen onder jullie, die net zoals ik enkele maanden geleden, totaal geen idee hebben wat voor iets dit is, licht ik het graag even toe. ‘Culotte’ is eigenlijk een chique benaming voor een wijde, te korte broek. Dé trend van 2017. De skinny broek lijkt volledig vergeten want de wijde broek is steeds vaker te spotten in het Antwerps straatbeeld.

Bekende winkelketens zoals Zara maar ook lokale winkels zoals Clouds of Fashion maken gretig gebruik van dit succes. Er worden tientallen modellen aangeboden in de collecties. Van leder tot satijn, van stijlvol zwart tot vrolijke bloemenprints. Het kan allemaal!

Maar niet iedereen is echter zo enthousiast over de nieuwe trend. Er komt toch heel wat kritiek van stylisten. Zij beweren dat deze broek niet ideaal is voor de ‘gewone vrouw’. Vrouwen die meer hebben dan maatje 34, zouden deze broek beter niet dragen volgens hen. Door de speciale lengte lijk je al snel wat kleiner maar dit lijkt makkelijk op te lossen door een goed paar hakken.

Persoonlijk vind ik deze broek het mooist te combineren met een cropped top, die zo je taille accentueert. Zelf heb ik dus ook een culotte in mijn kleerkast hangen. Een roze plissé broek van Zara. Hoewel ik echt wel verliefd ben op dit specifieke model, ben ik in het algemeen toch een grotere fan van de brede broeken met een normale lengte. Deze zijn naar mijn mening ook toegankelijker voor een breder publiek.

Maar laat je vooral niet beïnvloeden door eventueel minder positieve commentaren over deze trend. Wie een beetje durft op mode gebied moet dit zeker eens proberen. 🙂