De Boekenbeurs kleurt groen

Written By The School of Marketing

KdG op boekenbeurs

Met enkele medestudenten Marketing was ik dit weekend op de Boekenbeurs voor het vak Marktonderzoek. Ons doel? Zoveel mogelijk mensen overtuigen om onze enquête in te vullen om zo een beeld te krijgen van de gemiddelde bezoeker en zijn gedrag op deze editie van de jaarlijkse Boekenbeurs. 

Gehuld in onze felgroene polo’s en gewapend met iPads en fluogroene polsbandjes begaven we ons in de drukke hallen om bezoekers te ronselen. Onze aanpak was als volgt: enkele teamleden zouden mensen aanspreken in de zalen om hen te vragen of ze interesse hadden voor het invullen van de enquête. Wanneer deze mensen positief reageerden, kregen ze van ons een groen bandje om de pols met daarop de boodschap: “Vergeet ons niet! #KdG #bkb14”
De mensen met een bandje konden dan bij het verlaten van de beurs onze vragenlijst invullen, waarna ze een boekenbon van vijf euro cadeau kregen. Een win-winsituatie, toch?

Bandjes boekenbeurs

 

Maar er was natuurlijk ook nog wat tijd en ruimte om eens rond te kijken tussen de boeken en zelfs om even plaats te nemen op The Iron Throne. En van al dat rondwandelen op de Boekenbeurs krijgt een mens zin om boeken te kopen! Gelukkig kon ik, als student én enquêteur, een gratis toegangsticketje bemachtigen voor de laatste dag van de beurs. Op die manier kon ik ook eens ongestoord tussen de boeken neuzen. Op het einde van de dag ben ik naar huis gegaan met een (kleine) stapel boeken en enkele handtekeningen van mijn favoriete Vlaamse auteur, Dimitri Verhulst. Zeker geslaagd dus, die groepsopdracht voor Marktonderzoek! 😉

 

dimitri verhulst