Frederik Vermeire, een man met veel talenten. Behalve zaalvoetbal dan misschien.
Met een blauw oog (jep, de zaalvoetbal), een leuk Brugs accent en enorm veel enthousiasme kwam Frederik Vermeire ons tijdens de lessen digitale marketing alles vertellen over SEO. Bij elk woord en elk voorbeeld dat hij gaf, voelde je de passie die hij heeft voor zijn vak.
Ik vertel jullie graag kort wat me is bijgebleven van dit gastcollege.
Content baby, content
Content creëren is voor veel bedrijven geen probleem. Van een blog tot een YT-kanaal, ze hebben het allemaal. Maar hoe zorg je er nu voor dat deze content terecht komt bij zoveel mogelijk mensen? Wel, daarvoor heb je SEO nodig.
Als de rookie die ik ben, definieerde ik SEO steeds als ‘hoger scoren in de zoekresultaten van Google’. In de eerste 5 minuten van het gastcollege leer ik dat deze definitie niet helemaal klopt. SEO houdt in dat je je zichtbaarheid verhoogt. Het is niet de bedoeling dat je vanaf dag 1 bovenaan de organische zoekresultaten komt te staan, zichtbaarheid moet je stap per stap opbouwen.
Keuzestress: SEO of SEA?
Een marketingstudent zou geen marketingstudent zijn als hij nu niet denkt “Pff, zoveel werk! Geef mij maar SEA, lekker makkelijk en snel resultaat!”. Think again. SEA kost je niet alleen veel geld, je krijgt ook een resultaat dat slechts van korte duur is. SEO is hard werken, maar het zorgt voor een blijvend resultaat om zodat je website zichtbaar is en dus ook blijft.
Krachtige SEO
Willen jullie graag weten hoe de master himself SEO juist definieert en welke stappen jij kan nemen om de SEO van je website te verbeteren? Probeer dan zeker een kopie van zijn boek ‘Krachtige SEO’ te pakken te krijgen. Ik beloof je dat het de moeite waard is.