Telenet is een onderneming die we allemaal kennen. Maar Telenet Business, dat is een term die voor de gewone consument niet bekend in de oren zal klinken. Toch is het een enorm grote afdeling binnen Telenet die, zoals de naam al zegt, specifiek voor zakelijke klanten is. En ik heb de kans gekregen om daar mijn marketingstage te mogen volgen!
Marketing in een B2B omgeving omvat niet alleen de klassieke marketingtools, maar ook zeer uiteenlopende projecten. Dat heb ik kunnen ontdekken bij Telenet Business. Zo heb ik een geheel nieuwe Partner Onboarding uitgewerkt met als doel nieuwe Partners de ‘Telenet Way’ mee te geven. Hiervoor zijn er brainstormsessies geweest waar ik ‘out of the box’ mocht denken, creatieve concepten op tafel mocht gooien en visueel enkele voorstellen kon uitwerken.
Daarnaast heb ik ook samengewerkt met de residentiële marketing van Telenet. Hiervoor heb ik een marketingplan opgesteld voor nieuwe concepten binnen het retail-gebeuren. Uiteraard was ik ook bij veel meer projecten betrokken en dat zorgt voor veel afwisseling. Dat maakt van Telenet dan ook een enorm fijne én leerrijke stageplaats.
Natuurlijk werk je niet steeds alleen en is teamwork zeer belangrijk. Ik ben dan ook zeer goed bijgestaan door mijn stagementor Frederik Everaert die me dagelijks feedback bezorgde en samen projecten mee heb uitgewerkt. Hij heeft me de marketingmachine van Telenet Business leren kennen en zoveel meer over B2B marketing!