Dell EMC, Innovation through Technology

Written By The School of Marketing

“Technology has always been about enabling human potential“ Een quote van Michael Dell, CEO en founder van Dell Technologies en omvat de missie en visie van Dell EMC. Dell EMC is één van de grootste spelers ter wereld op de IT-markt, ze bieden alles aan van tablets tot datacenters. Hun focus ligt volledig op de klant en hoe Dell EMC hen kan helpen om succesvol te zijn. Deze customer-focused aanpak heb ik zelf mogen ondervinden tijdens mijn marketing-stage bij Dell EMC.

Dell EMC @ InfoPol 2017

Ik begon aan mijn stage met een vooroordeel over grote bedrijven. Ik dacht dat ik als stagiair meer een last ging zijn dan een echte hulp. Maar ik was positief verrast met het enthousiasme waarmee ik ontvangen werd. Ik merkte meteen dat het stijve, zakelijke, formele beeld dat ik had over grote bedrijven niet van toepassing was bij Dell. Bij Dell staan efficiëntie en de klant centraal. Een concreet voorbeeld hiervan is hun interne communicatie. Ze sturen niet voor elk klein bericht of mededeling een mail maar er wordt uitbundig gebruik gemaakt van een chat-platform. ( Skype for Business )

Ik heb ook de kans gekregen om mee naar beurzen en partner-events te gaan. Deze ervaringen waren fantastisch, je draait echt mee als een volwaardige werknemer. En een uitgelezen kans om je netwerk uit te breiden.

Samengevat: Dell EMC is een innovatieve onderneming, niet enkel op technologisch vlak maar ook qua bedrijfscultuur.