Sinds dit academiejaar kunnen laatstejaarsstudenten marketing tegelijkertijd studeren én werken. De ideale combo om hun digitale skills meteen te toetsen aan de realiteit. Of niet? Of wel? Of … We vroegen het aan Eric Verboven en Lucas Honshoven, 2 van de 7 studenten die deelnemen aan het keuzetraject Duaal Digitaal.
Dag Eric en Lucas! Waarom hebben jullie voor Duaal Digitaal gekozen?
Lucas: “Wel, ik merk dat veel werkgevers op zoek zijn naar studenten marketing die theoretische én praktische kennis hebben van digitale marketing. Het is niet alleen belangrijk dat je weet hoe je een digitale strategie kan uitwerken, maar ook dat je het gewoon doet. Het is toch super dat je op je cv kan zetten dat je al een échte strategie hebt uitgewerkt voor een écht bedrijf als je straks solliciteert voor je eerste marketingjob?”
Eric: “Ik heb gekozen voor dit keuzetraject, omdat ik graag uit mijn comfortzone stap. Daarnaast denk ik dat je een skill beter leert als je die skill ineens kan toepassen. En net dat doen we bij Duaal Digitaal. Zo leren we niet alleen de job als marketeer beter kennen, maar ook onszelf. Wat doe ik graag? Welke job ligt mij het meest?”
Hoe ziet jullie week eruit?
Eric: “Terwijl onze medestudenten op dinsdagvoormiddag een keuzevak en op vrijdag een specifiek keuzetraject volgen, kan je ons elke dinsdag en vrijdag op de werkvloer vinden. Ik werk bij Continental Foods in Puurs …”
Lucas: “… en ik bij BossData in Antwerpen. Ik leerde het bedrijf kennen via mijn studentenjob bij Altdoo en er was meteen een klik.”
Eric: “Toen ik besloot om voor Duaal Digitaal te gaan, wist ik nog niet bij welk bedrijf ik aan de slag wou. Gelukkig krijgt iedereen die deelneemt aan het traject een enquête voorgeschoteld die je helpt om het bedrijf te vinden dat bij je past. En bij mij kwam Continental Foods uit de bus …”
En, hoe verloopt de wisselwerking tussen studeren en werken?
Lucas: “We zijn nog maar net gestart, maar voorlopig loopt alles op rolletjes. We maken net dezelfde opdrachten als onze medestudenten, maar we kunnen die opdrachten meteen linken aan de praktijk. En op die manier onderscheiden we ons nu al van onze medestudenten (lacht).
Eric: “Ik had meer stress verwacht, maar ik voel me op de werkvloer even comfortabel als achter de schoolbanken. Meer nog: ik voel me extra gemotiveerd om het goed te doen.”
Meer weten over Duaal Digitaal?
Neem een kijkje op www.duaaldigitaal.be, contacteer Annette Höhner (opleidingshoofd Marketing) én volg de column van Duaal Leerder Joyce De Smit – vanaf november exclusief op de blog van The School of Marketing!