Mijn stage begon begin september vorig jaar. Vanaf dan ben ik ingestapt bij het &KOO netwerk dat onder de Cronos groep valt. Ik ben begonnen als creative marketer in de start-up Pickles Agency. Waarom koos ik &KOO als mijn stageplaats? Omdat ik er van overtuigd was (en ben) dat alles mogelijk is binnen de groep en dat je je eigen idee kan uitwerken met de juiste begeleiding en sturing.
Pickles is een Talent Hacking Agency (het aantrekkelijker maken van bedrijven naar Millennials toe met smart recruitment). Sinds eind februari wordt de Agency geleid door 2 personen. Mijn collega en ik hebben ons de voorbije maanden beziggehouden met het uitbouwen van een strategie om de sales voor dit bedrijf op gang te trekken.
Van 1 september 2017 tot eind februari 2018 waren we met 7 personen in het team. Begin maart hebben we met 2 personen Pickles Agency verdergezet om meer tractie te krijgen. Om te komen op de vraag wat de taken zijn die ik uitvoer; voortdurend werken aan de strategie van Pickles en de validatie. Met Pickles Agency bieden wij workshops aan bedrijven aan om hun rekruteringsproces in kaart te brengen. We leggen hun pijnpunten bloot en zien achteraf, aan de hand van een actieplan dat we opstellen, waar er eventueel plaats is voor strategische verbetering.
Wat mijn persoonlijke ervaring is van mijn stagejaar;
ik heb kunnen ervaren wat het is om een bedrijf uit de grond te stampen van nul.
Een ervaring om nooit te vergeten.