Een complete rebranding bij Vandeputte Safety, perfect timing!

Written By The School of Marketing

Persoonlijke beschermingsmiddelen en veiligheidskledij. Niet meteen de meest sexy sector, hoor ik je denken. Toch heb ik nog geen seconde spijt gehad om bij Vandeputte Safety stage te lopen. Hieronder lees je waarom.

Het huismerk van het bedrijf was al een tijdje aan vernieuwing toe. Een aanpassing van de naam of het logo zou niet volstaan. Het merk moest volledig opnieuw in de markt geplaatst worden. Hiervoor zocht het bedrijf een jonge, vernieuwende invloed die de activiteiten van het bedrijf uit een ander perspectief bekijkt. Die invloed ben ik uiteindelijk geworden.

Waarom ik zo enthousiast ben om hier stage te lopen? Mijn collega’s bekijken me als een volwaardige werknemer binnen het bedrijf, en niet zomaar als een stagiair. Mijn mening wordt dikwijls gevraagd en die blijkt net zoveel waard te zijn als die van de anderen. Ondertussen heb ik productnamen bedacht, bedrijfspresentaties ontworpen, geholpen met de lay-out van catalogi, mailings geschreven enzovoort.

Waarom jij stage zou moeten lopen bij Vandeputte? Je krijgt volwaardige marketingtaken, je wordt zeer goed bijgestaan door je collega’s en je bent dus zonder twijfel een toegevoegde waarde voor het bedrijf. Maar misschien nog belangrijker: je leert zelf enorm veel bij op korte tijd. Een win-winsituatie dus, daar draait stage lopen toch uiteindelijk om?