Zoals de reclamefilmpjes met Kora van Mora is stage doen bij Mora erg leuk. En ja, het is inderdaad zo dat ik hier elke middag snacks kan eten! Mora is een heel interessant bedrijf waarbij marketing centraal staat. Het interessante aan Mora is dat ze met een Push-Pull strategie werken. Hierdoor moeten ze zowel de consument triggeren, als de friturist en de grossier, maar ook de winkels zoals Colruyt moeten getriggerd worden.
Je ziet dus een heel breed aspect van marketing. Zo ben ik al mee naar de beurs moeten gaan, zit ik bij verschillende interessante meetings, werk ik mee aan het communicatieplan en dergelijke meer.
Zelf heb ik een project gekregen waar ik samen met de andere stagiaire vooral aan werk. Daarvoor moeten we uitzoeken hoe de friturist het beste zijn koeltoog kan indelen om bepaalde producten meer te kunnen verkopen (en dus ook Mora producten). Hiervoor komt heel wat onderzoek aan te pas, maar ook creatieve insteken en catagory management en nadien ook de communicatie naar de frituristen toe om hen ervan te overtuigen om hun koeltoog zo in te richten.
Bovendien leer ik ook veel bij over de Nederlandse markt, want daar zijn frituren heel anders dan in België. Ik heb hier meer bijgeleerd dan in mijn drie-jarige opleiding, net omdat marketing hier zo breed gaat. Het is een unieke ervaring, die zeker van pas komt bij mijn zoektocht naar een job.