Experiment: Social Media Blackout

Written By The School of Marketing

Het is woensdagavond, even voor middernacht, wanneer ik weer eens hersenloos door mijn nieuwsoverzicht op Facebook aan het scrollen ben. Op zijn hoogdagen is dit een repetitief proces dat talloze uren inneemt.  Ik neem me voor dat ik dit echt leuk vind, elke seconde van de dag weten wat mijn vrienden aan het doen zijn. Rewind. 

Het is dus woensdagavond. Hetzelfde bericht passeert mijn netvlies al voor de derde keer. En plots daagt het tot me, als een lichtstraal bij donkere hemel, dit is niet wat ik echt leuk vind. Dit is ook niet iets waar ik wijzer van word, of iets dat een bepaald doel vervult in mijn leven. Na uren scrollen weet ik nog steeds niet wat er speelt binnen mijn vriendengroep. Net daarom stel ik jullie voor aan mijn experiment.

Experiment: Social Media Blackout

Verminder het gebruik van social media met minstens de helft.

Duur

2 maanden

Doel

Gebruik deze kostbare tijd met het doen van nuttigere zaken. Voorbeelden: lees een boek, verdiep je kennis, spreek af met vrienden, verbeter de wereld.

Sunrise

Hypothese*

Dit experiment zou niet wetenschappelijk zijn mocht er geen echte hypothese aan gekoppeld worden. Daarom:

Hypothese 1: Met de vrijgemaakte tijd verdiep ik mij in het bouwen van elektrische wagens en vind een wagen die voor 100% op zonnepalen rijdt uit. Hello ecological future.

Hypothese 2: Ik begin twee nieuwe studies en studeer uiteindelijk af aan Harvard met grote onderscheiding.

Hypothese 3: Ik los een oorlogsconflict op en krijg de Nobelprijs voor de Vrede. 

Resultaat

Bekendmaking van het resultaat: 5 april, 18.00u.
Stay tuned.

En jij?

Voel jij je ook verlicht? Vervoeg mij dan in dit experiment en deel je resultaten.
Hoe? Reageer op dit artikel.

 

 

*Deze hypotheses zijn opgesteld op basis van jarenlange studies en hebben dus een zeer grote waarschijnlijkheid.