Graydon Belgium is het B2B-bedrijf dat mij de kans geeft om mezelf te ontplooien en om ieder hoekje van de marketingafdeling te ervaren. Graydon focust zich op de verwerking van grote hoeveelheden data. Ik leer hoe zij die (big) data uit diverse bronnen omzetten in bruikbare informatie (business intelligence).
Ik was zelf al bekend met het concept ‘big data’, maar dan enkel theoretisch. De datakwaliteit is van het grootste belang en daar hebben heel wat factoren invloed op, zoals:
- de individuele verantwoordelijkheid,
- de manier van invoeren (handmatig of automatisch),
- het aantal systemen,
- controlemechanismen,
- dataprocessen
Een tweede concept dat mijn nieuwsgierigheid enorm aanwakkert, is het proces van ‘leadgeneratie’. Ook hier wist ik niet wat dit concreet inhield. In de praktijk leerde ik dat sales en marketing binnen Graydon nauw samenwerken om de leads te optimaliseren zodat ze beter converteren. Door er dieper in te duiken, heb ik ook geleerd dat je kosten en tijd kunt besparen, terwijl conversie, omzet en winst toch verhogen.
De bedrijfscultuur binnen Graydon ervaar ik als zeer familiaal en met een grote fun factor tussen de werknemers. Naar buiten toe heeft Graydon een professioneel imago en wordt het ervaren als een bedrijf dat correct handelt en veel expertise in huis heeft. De waarden en normen die Graydon hanteert, komen heel aangenaam over op mij. Ik ervaar een dynamische werkomgeving die continue verandert door innovatie.