Het brein van een Kreatos klant!

Written By The School of Marketing

De kapperswereld, niet meteen iets waar ik in thuis ben. En toch heb ik gekozen voor een stage bij de grootste kappersketen in België. De introductie in het bedrijf liep zeer vlot mede dankzij de goede begeleiding en vriendelijke collega’s. De eerste dag had ik geen idee wat er ging gebeuren, gelukkig was er een mooie planning opgesteld voor mij. Het doel was om me in te wijden in de wereld van Kreatos. Dit deed ik door een hele week de klanten te analyseren op basis van de beschikbare gegevens en geloof mij dat zijn heel wat klanten! Nu ik de Kreatos klant al wat beter kende, volgde een nieuwe stap. Twee marktonderzoeken naar bijna 100 000 klanten, dit om nog meer in het hoofd te kruipen van de Kreatos klant zowel op het vlak van de positieve als de negatieve aspecten. Ik kan nu wel zeggen dat ik na 7 weken stage de Kreatos klant van binnen en van buiten ken.

En misschien kunnen sommige het al raden, na de analyse komt de implementatie van nieuwe strategieën. De laatste weken heb ik ook al enkele uren werk mogen steken in de social media van Kreatos. Nu is het mijn beurt om de Kreatos klant te overtuigen om binnen te stappen in een Kreatos kapsalon.

Leuke sfeer, goede begeleiding en heel wat nieuwe dingen om te ontdekken. Ik ga mijn laatste 7 weken met een glimlach naar Kreatos!