Reclamecampagnes maken die prestigieuze prijzen winnen? Het Zweeds reclamebureau Forsman & Bondenfors doet het allemaal.
Hun presentatie op Eurobest was één van mijn favorieten. Daarom geef ik jullie meer inzicht in vier tips om revolutionaire reclamecampagnes te maken.
- Zoek onderwerpen die echt belangrijk zijn.
Wat doet er toe bij je publiek? Wat vind je publiek belangrijk? Deze campagne gaat recht naar je hart: UNICEF campagne - Gooi stereotypen uit je campagne.
Een mooi voorbeeld hiervan is de campagne voor H&M. In deze campagne verwerpen ze letterlijk alle stereotypen die er bestaan rond mode: H&M campagne - Breek alle normen.
Een 70-jaar oude dame in een sportreclame? Waarom ook niet: sportreclame - Neem een duidelijk standpunt in.
Bij deze case laat ik de video voor zichzelf spreken: Volvo creërt een gevoel van nationalisme
Na deze presentatie was ik erg geïnspireerd. Forsman & Bondenfors is zeker een bureau dat ik ga blijven volgen.