Hoe zetten we onze koekenstad internationaal op de kaart?

Written By The School of Marketing

Dat is één van de vragen waaraan ik deze stageperiode mag werken. Als rasechte Antwerpenaar is het dan ook een hele eer om me hier in te mogen verdiepen. Door middel van vier thema’s :

  1. Antwerpen als innovatieve kennis stad
  2. Antwerpen als creatieve stad
  3. Antwerpen als metropool op mensenmaat
  4. Antwerpen als stad aan de stroom

zorgen wij, bij ondernemen en stadsmarketing, ervoor dat onze stad een ‘must see’ wordt voor mensen van over de hele wereld. Natuurlijk vergeten we onze eigen burgers ook niet. Zo werkte ik mee aan onderzoeken over de verkeersveiligheid en hoffelijkheid om de leefkwaliteit voor onze inwoners te verbeteren. Verder ben ik ook mensen gaan ondervragen op de Sinksenfoor om hun mening en de beweegredenen te weten te komen. Deze gegevens gebruiken we dan om de editie van volgend jaar nog beter te laten worden.

De afwisseling tussen het verwerken van gegevens en écht in het veld staan, spreken mij echt aan en zorgen ervoor dat elke dag weer anders is. Het zien van een gerealiseerd project in het straatbeeld, geeft dan ook een groot gevoel van voldoening. Kortom, als je van citymarketing houdt, raad ik je stage lopen bij de stad Antwerpen zeker aan!