Influencers en social media, de hedendaagse marketing

Written By The School of Marketing

Door Olivier Bolsius 

Vorig jaar, toen ik mijn opleiding Marketing startte aan KdG, was ik helemaal in de ban van het concept marketing, de relatie tussen verkoper en consument. Van thuis uit ben ik groot geworden in de economische marketingwereld dus er bestond geen twijfel dat ik daar ook in verzeild zou raken.

Van jongensdroom naar realiteit.

En een half jaar geleden gebeurde dit ook écht toen ik van enkele Instagramvolgers te horen kreeg dat ze mijn account ‘heel inspirerend’ vonden. Da’s natuurlijk vooral leuk om te horen maar ik heb hier ook verder werk van gemaakt en is dit uitgegroeid tot een écht influenceraccount olivier bolsius op Instagram.

Ik keek -en kijk nog steeds- op naar m’n grote voorbeelden: Ascari alias homme.sauvage en matthias geerts. Hun Instagrambereik is uiteraard nog veel wijder maar ik leer snel en mijn bereik groeit nog sneller. Mijn jongensdroom om “mensen te inspireren met fashion” is realiteit geworden met nu al meer dan 11.100 volgers.

Elke dag Kerst.

Dagelijks krijg ik pakketjes toegestuurd van merken met de vraag hun producten te promoten.  Het is hier dus met andere woorden elke dag Kerst. En ik heb al een goede relatie opgebouwd met de postbode, de man van DHL en van PostNL. Er is niets leuker om toffe dingen opgestuurd te krijgen en verrassingspakketjes uit te pakken.

Dagelijkse routine.

Daarna is het zoeken naar een goed setting voor de juiste foto.. Deze producten en merken zijn uiteraard allemaal menswear fashion gerelateerd.

Blijkbaar zijn influencers en bloggers vandaag heel belangrijk geworden voor merken en winkels omdat deze op een heel korte periode, een heel groot bereik realiseren binnen een jonge doelgroep die nog moeilijk te bereiken is via de traditionele media.

We spreken dan voornamelijk over fashionitems als T-shirts, sweaters, hoodies, petten en armbanden.  Soms krijg ik ook aanvragen die ik moet weigeren omdat ze totaal niet passen bij mijn persoonlijke stijl en dus ook niet in mijn Instagramfeed.

Ondertussen heb ik al verschillende interessante samenwerkingen achter de rug waarvan ik de kledingstukken in mijn dagelijkse leven ook écht draag zoals:

My favorites

Dat is het voordeel als je zelf mag uitkiezen op de website welke stukken je wil promoten, lucky me! Sinds kort ben ik de vaste Belgische ambassadeur voor het armbandenmerk Mr. Pefe waarvan ik ondertussen al bijna heel de collectie rond mijn polsen draag.

Waarom ik?

Deze merken -en vooral jonge start ups- hebben een doelgroep die perfect overeenstemt met het profiel van mijn volgers. Het is dus voor hen interessanter om met mij samen te werken; het verzenden van een paar producten is veel goedkoper en efficiënter dan adverteren in bijvoorbeeld een magazine.

Volg mijn verdere stappen in fashionmarketing: olivier bolsius


– Rich Kids Paris truckercap                   – Bargello parfum + Mr. Pefe armbanden

Bron foto’s: Olivier Bolsius