Inloggen bij Opel

Written By The School of Marketing

Als je dit leest bestaat de kans dat je zelf op zoek bent naar een stageplek. Misschien wel bij Opel? In dat geval zit je vast met vele vragen. Hopelijk kan ik daar een paar van beantwoorden via deze blogpost.

Een dag uit het leven van een Online marketeer bij Opel. Hoe ziet die er nou uit?

Wel, Opel is een sterk internationaal merk. Als internationaal merk is het nodig dat alle verschillende landen over het Opel-imago waken. En ken jij een beter visitekaartje dan een sterke website?

Eigenlijk moet je een website bekijken als een levend wezen. Elke dag groeit hij een beetje. Als online marketeer is het mijn taak om onze website te verzorgen en up-to-date te houden. Het kan bijvoorbeeld voorvallen dat Opel Duitsland de pagina van de Astra opfrist. Dan is het dus belangrijk dat wij hier in België zo snel mogelijk volgen.

Ook is het belangrijk om altijd zo kritisch mogelijk naar de website te kijken. Als ik van mening ben dat de banners een foute volgorde hebben, dat we teveel dezelfde afbeeldingen gebruiken, taalfouten, vreemde zinsconstructies,.. Het is aan mij om deze fouten eruit te halen.

Je denkt misschien dat dit niet zoveel tijd in beslag neemt, maar dan vergis je je. Er komen continu nieuwe artikels online. Deze dien je telkens op de Belgisch Nederlandse, Belgisch Franse en Luxemburgse websites te implementeren.

En dan nu even voor de autoliefhebbers onder jullie.. Soms moet je eens langs een partnerbedrijf gaan, of zelfs langs Opel Nederland. Wel, het voordeel van een autobedrijf is dat we hier over een serieus wagenpark beschikken. Je hebt de Opels hier werkelijk voor het kiezen!

Heb jij een passie voor zowel Online Marketing als de automobielsector? Twijfel dan niet en kom eens op gespek bij Opel.

Ps: Heb jij mijn spellingsfout gevonden? Dan ben je al goed bezig om de volgende Opel stagiair te worden!