Sofie Valkiers, Annabel Pesant, Laurentine van Landeghem… We kennen ze allemaal. Wat begon in 2016 is momenteel “booming business”. Instagram is hét platform geworden voor fashion lovers.
Terwijl celebrities heel wat Instagram volgers op hun teller hebben staan, hoeven (Belgische) modebloggers, -designers, -lovers niet onder te doen. En hoe komt dat? Wel, omdat de fashion industrie perfect past bij de visuele beelden die Instagram te bieden heeft.
In 2016 en eerder begon Instagram reeds populair te worden onder de modeliefhebbers. Zij konden er foto’s plaatsen van hun fashion items en al snel kregen hun foto’s heel wat likes. Vandaag de dag is Instagram het platform geworden waarop je met fashion gewoon je geld kan verdienen. We nemen even Laurentine van Landeghem -eigenares van kledingswinkel Clouds of Fashion- als voorbeeld. Zij startte enkele jaren geleden haar eigen kledingzaak, maar dankzij Instagram werd het in een mum van tijd een enorm succes. Met enkele foto’s creëer je zo een uniek beeld waar je volgers naar op zoek zijn. Foto’s van kledij die ze verkoopt, die ze zelf draagt, persoonlijke foto’s… De ideale manier om aan marketing te doen dus.
De voordelen van Instagram als marketingtool te gebruiken voor mode, zijn groot. Eerst en vooral kan je een enorm bereik hebben als je de juiste content gebruikt. Ook geven foto’s hier een unieker en persoonlijker beeld in vergelijking met gewone reclame. En last but not least, voor de modeblogger herself: het is volledig gratis.
Wil je graag even zien hoe dit er aan toe gaat op Instagram? Neem dan een kijkje op de profielen van de bovenstaande fashionista’s. Of toch liever iets internationaal? Dan is Kenza Zouiten -eigenares van modelabel Ivy Revel- een echte aanrader!