Ik behaalde na mijn middelbare studies een IT-diploma. Na een aantal jaren in de bedrijfswereld ben ik ondertussen al meer dan 20 jaar aan de slag bij KdG.
Ik startte bij de IT-dienst. De laatste 15 jaar vind je me in de aula als docent in de opleidingen Marketing en Organisatie&management.
Mijn passie? Complexe (cijfer)materie vereenvoudigen en automatiseren. Deze competenties geef ik door in alle vakken die ik doceer: Business Metrics, Marketing Metrics en Sales Metrics.
Ik leer studenten de technieken aan zodat ze professioneel met spreadsheets kunnen werken. Dat blijft immers een heel belangrijke skill voor marketeers!
Big data
Tijdens mijn lessen geef ik studenten het nodige cijfermatig inzicht. Daarmee leren ze zelfstandig modellen en simulaties maken. Die vormen dan de basis voor stevig onderbouwde, strategische marketingbeslissingen en campagnes.
Ook inzicht krijgen in “big data” is een belangrijke competentie die je in mijn vakken leert. De afgelopen jaren werd dit alsmaar belangrijker, en dat zal in de nabije toekomst niet snel veranderen.
Marketingbedrijven en -afdelingen zijn tuk op de kennis en competenties die studenten leren in mijn vakken. Dat heb ik meermaals gemerkt tijdens stagebezoeken.
Eerlijk is eerlijk: mijn vakken zijn voor veel studenten best een uitdaging. Maar ze maken van jou een ijzersterke marketeer!