Schrijven voor The School of Marketing is als een Duveltje na een zware dag in de tuin werken. Het moet niet, maar het voelt zò goed! Twee jaar lang schreef ik over een hele resem topics: advertising, virtual reality, opiniestukken, ecologie,… Binnenkort zit mijn verhaal binnen KdG erop en studeer ik af als marketeer. Met andere woorden: de huidige redactie geeft de fakkel (of liever: de pen) door aan de opvolgers. En het zijn die opvolgers die ik warm wil maken voor deze blog. Want je krijgt er zo veel voor terugAls redacteur van The School of Marketing heb je dan ook weinig tot geen verplichtingen. Je moet niet wekelijks een artikel van +1000 woorden uit je mouw schudden. Er zijn redacteurs/redactrices geweest die op een jaar tijd misschien 2 artikels schreven. Maar dat boeit niet. Ze schreven en droegen bij aan de blog. En dat is wat telt!
What’s more? Je kiest zelf waar je over schrijft! Uiteraard moet het wel gelinkt zijn aan marketing. Lezingen of bedrijfsbezoeken tijdens de Marketing Experience Days, actualiteit of gewoon een merk dat je volgt kunnen meer dan voldoende inspiratie om een kleine of gigantische post uit je mouw te schudden!
5 redenen waarom The School of Marketing een slimme zet is
- Adverteren begint aan belang te verliezen en content marketing is de toekomst. Een werkje als redacteur bij The School of Marketing is iets dat je op je CV kunt zetten. En dat maakt indruk!
- Je bouwt een netwerk uit. Of je nu deelneemt aan een ADM-evenement rond virtual reality of door een van je blogposts binnenraakt als tafelredacteur op het CMFF-event: je leert mensen kennen. Mensen aan wie je een visitekaartje kunt vragen, mensen naar wie je een CV kunt sturen om gemakkelijker ergens binnen te raken. Ik ontmoette zelfs Ann Handley, meest invloedrijke vrouw op vlak van sociale media en content marketing! Here’s a selfie ;-)!
- Je verdiept je naast je studies in marketingtopics die jou boeien. Schrijf je constant over SEO? Dan zal de kans best groot zijn dat je een streepje voor hebt op je medestudenten.
- Je leert omgaan met WordPress en zoekmachinegericht schrijven: een niet te missen skill voor je toekomstige werkgever.
- Meneer De Vroey en meneer Vertessen zien je graag.
Life after The School of Marketing
Zoals we allemaal weten komt er aan elk verhaal een einde. Ook dit verhaal ontsnapt er niet aan. Mijn tijden als blogger zijn echter nog lang niet gedaan! Ik ben volop bezig mijn eigen blog vorm te geven waar ik voor kan blijven schrijven. Dus ook al eindigt het verhaal van The School of Marketing hier voor mij, er komt een sequel!
Ik kan enkel eindigen met het enorme advies om jezelf op te geven als redacteur voor The School of Marketing. Het is een fantastische bezigheid geweest die mij veel heeft bijgeleerd en veel heeft opgeleverd.
Mic drop, peace out ;-)!