Maakt Nokia een comeback?

Written By The School of Marketing

‘Guess what? We’re up to something.’ Tweette Nokia zo’n twee uur geleden.

Een datum en een foto van een klein zwart doosje, daar moeten we het mee doen.
Het bericht werd massaal geretweet en de wereld is volop aan het uitzoeken wat deze kleine doos in zijn mars zou kunnen hebben.

Nokia heeft nu al een heuse buzz rond het product gecreëerd, je kan geen mooier voorbeeld van een stunt bedenken. Vlak voor de dag van de lancering.

Deze zogenaamde ‘Black box’ zou deel moeten uitmaken van de geheel vernieuwde strategie die het bedrijf gaat uitbouwen.
Dezelfde naam, op een reeks splinternieuwe en innovatieve producten. Dit zou de nieuwe ‘key to success’ van Nokia moeten worden.

Deze mysterieuze tweet is niet zomaar vandaag de wereld in gestuurd. Met Finland als geboorteland van Nokia zal het morgen iets nieuws onthullen op de Slush conferentie in Helsinki.
Dit event wordt speciaal georganiseerd voor nieuwe ‘tech-startups’ en bedrijven die willen innoveren en opzoek zijn naar investeerders.

Een goede zet van Nokia lijkt mij. Na de overname van Microsoft in 2013 heeft het bedrijf niet veel meer marktaandeel gecreëerd met zijn mobiele tak.
Tijd voor iets nieuws, zo blijkt.

Zou 18 november 2014 een nieuw hoofdstuk in het geschiedenis van de telecomgigant worden? Zal het bedrijf weer wereldwijd aanzien creëren?
Al deze vragen zouden morgen (deels) moeten opgelost worden.