Eind april vond de eerste post-corona ‘Markethon’ plaats. Tijdens dit project ontwikkelen KdG-studenten in 48 uur een marketingstrategie voor een echte opdrachtgever. Dit jaar viel de keuze op Pepsi Max. Een iconisch merk. Op zoek naar een duurzame en authentieke connectie met de eigenzinnige Gen Z. De winnende teams presenteerden trots hun voorstellen aan de managementtop van Pepsico.
Frisse inzichten, bruisende voorstellen
De 5 winnende teams werden gekozen door een vakjury van docenten én professionals. “We zijn bijzonder aangenaam verrast door de creativiteit en kwaliteit van de voorstellen. Van out-of-the-box campagnes tot vergaande productinnovaties. Ideeën waarmee we als merk graag aan de slag gaan”, vertelt brand manager Alexander Vyncke.
Gen Z = diversiteit, inclusie, duurzaamheid, authenticiteit
“Straf hoe de studenten erin geslaagd zijn de waarden van hun generatie te vertalen naar een bestaand merk. Alle issues die hen na aan het hart liggen, zien we terugkomen in de voorstellen”, stelt Alexander vast. De studenten marketing vertegenwoordigen zelf een bonte dwarsdoorsnede van de jonge, ‘urban’ populatie van Antwerpen. Deze opdracht konden ze dus zeker smaken.
Meet the board
De laureaten presenteerden hun voorstel op dinsdag 3 mei aan enkele toplui van Pepsico. “We maken graag tijd vrij om de studenten zélf aan het woord te laten. Het management was zo onder de indruk van de creatieve voorstellen dat we graag in gesprek willen gaan”, zegt Alexander. “Een mooie extra leerkans voor onze studenten. Zo oefenen ze hun presentatievaardigheden. En beantwoorden ze kritische vragen van professionals. Daar groeien ze ontzettend van”, bevestigt opleidingshoofd Annette Höhner.
Hoe beleefden de studenten zelf de markethon? Lees het in de blogs van team Touch en team Bubble en de winnaars: team Shot!