Markethon: van student naar campagneontwikkelaar

Written By Soetkin

Team Bubble blikt terug op hun Markethonavontuur

Een 3-daags avontuur

Markethon 22 was een unieke beleving voor ons. We vertrokken vanuit een ‘solostorm’ naar een boeiende brainstorm. Voor we het wisten, creëerden we een nieuw innovatief concept. We werden ook geïnspireerd door boeiende gastsprekers. Hun getuigenis en ervaring gaf ons een realistisch beeld van de sector. Dit project liet ons proeven van de wereld van marketing.

Pepsi bubble

We wilden iets creëren dat zo min mogelijk afval produceert, maar toch nog Pepsi max goed voorstelt. De bubbels die we creëerden, zijn milieubewust en ook speels van vorm. We kregen inspiratie uit bestaande concepten. Elk teamlid heeft een mooi steentje bijgedragen. De ene met zijn informatievaardigheden, de andere met zijn sterke verbeeldingskracht. Of met grafische skills.

Gettin’ fizzy with it

Team Bubble mocht mee op het overwinningspodium. We hadden vooraf nooit gedroomd dat we de bronzen plak zouden mogen in ontvangst nemen.

Ons idee voorstellen aan het Pepsi marketingteam was een buitengewone kans. Een jonge en dynamische ploeg, net als hun brand. Ze waren erg geïnteresseerd en stelden veel vragen. Dat gaf ons een extra bevestiging dat marketeer zijn echt iets voor ons is.

Tips voor marketeers in spé

Op het eerste gezicht kan dit grote project overdonderend lijken. Maak je maar geen zorgen. Je zal verbaasd zijn over hoeveel je voor mekaar krijgt in een korte tijd. De docenten en marketingexperten staan voor je klaar. Als eerstejaarsstudent hebben we marketing in al zijn facetten mogen beleven. Je speelt met je creativiteit en wordt gecoacht door experts.

Als we in 3 dagen al zoiets kunnen ontwikkelen, wat hebben we dan nog meer in onze mars? Nu durven we ècht te dromen. Het Pepsi-project smaakt naar meer!