Marketing Experience Days op volle toeren

Written By Dieter Vertessen

“Deze namiddag een bedrijfsbezoek, in de voormiddag 2 presentaties door marketingprofessionals. En morgen? Een studiereis naar de champagnestreek!” Dat is hoe een dag in het leven van een doorsnee KdG-marketingstudent er deze week uitziet. Geen standaardlessen, wel in contact komen met échte marketeers en de échte marketingpraktijk. Een week vol boeiende ervaringen. Vandaar ook de naam, de Marketing Experience Days.

Het is onmogelijk om verslag te doen van alle sessies, er zijn er gewoon te veel. Daarom vind je hieronder een selectie, als proevertje! Smaakt het naar meer? Meld je dan aan als gastspreker voor volgend jaar, of kom gewoon marketing studeren aan de Karel de Grote-Hogeschool!

 

AGConsult

Karl Gilis van AGConsult spreekt met veel enthousiasme over hoe websites er vanuit klantenperspectief moeten uitzien. Hij toont met veel voorbeelden hoe de meeste bedrijven de ene grandioze usability-blunder na de andere maken. Meer verkopen, een hogere conversie, dat kan enkel met doordacht webdesign.

AGConsult

Cordis BioSense Webster (Johnson & Johnson)

Hans Vanavermaete van Cordis BioSense Webster vertelt over de marketingaanpak voor producten waarvoor standaardreclame niet toegelaten is. En over hoe je moet handelen als je product plots negatief in de media komt!

Cordis BioSense Webster

Pioneer Europe

Social media succesvol inzetten in een multinational, hoe doe je dat? Erik De Rouck van Pioneer Europe heeft het over hoe zij de uitdaging aangingen, welke strategie Pioneer volgt en wat het uiteindelijk oplevert.

Pioneer

Evens Multimedia

Lode Goukens van Evens Multimedia heeft het over hoe mobiele devices als tabblets inventief geïntegreerd kunnen worden in winkels, denk aan tuincentra. Hoe trek je de aandacht van de bezoekers? Hoe benut je optimaal de mogelijkheden tot interactie?

Evens Multimedia

BrandEvent

Chantal Pauwels van BrandEvent schetst een dag in het leven van een eventmanager. Hoe zet je de klantvraag om in een succesvol event? Hoe verloopt alles op de dag zelf?

BrandEvent

Kellogg’s

Alexis Janssen van Kellogg’s heeft het over hoe het beroemde merk omgaat met de veranderende wereld van retailers en consumers.

Kellogg's