5 dagen. 31 studenten. Ontelbaar veel avonturen. Da’s de marketingreis van 2019 in een notendop. We vertrokken op zaterdag 19 oktober met een rugzak vol goesting … en minstens evenveel vraagtekens. Want voor vele studenten zou het de eerste reis buiten Europa zijn. Ons reisverslag? Lees je hier!
Dag 1: 31 hamburgers, alsjeblieft!
Na een lange vliegreis met een stop-over in Madrid komen we bij het vallen van de nacht aan in Miami. Bed in? No way. We krijgen 10 minuten om ons op te frissen en trekken erna meteen naar Wendy’s voor een marketingtalk van opper-Wendy, 31 hamburgers en een gratis Frosty. Wat blijkt? Opper-Wendy heeft lastminute afgebeld, maar gelukkig is er … Milan. Hij vertelt ons wat het logo van Wendy’s zo speciaal maakt. Zie jij welk woord erin verborgen staat?!
Dag 2: op de fiets in 37°C: zweteuhhh
No time to lose. We verzamelen om 9 uur ’s morgens in de lobby en bestellen een Uber per kamer richting Miami South Beach, yihaaa! Onze missie van de dag? Elke student heeft in duo een monument uitgekozen dat hij/zij in het Engels zal toelichten. We fietsen van monument tot monument … tot enkelen sterretjes zien van de hitte (37°C!). De oplossing? Een frisse softdrink achteroverslaan in de dichtstbijzijnde shopping mall om erna weer fris & fruitig richting het strand te fietsen voor wat vrije tijd Miami style. Coole auto’s kijken, nog coolere mensen spotten, shoppen, droppen, …
Dag 3: wie heeft zin in een boottocht?
Vandaag doen we maar liefst drie boottochtjes: eentje in de Everglades, eentje in een jet boat en eentje in een cruiseschip. Tijdens de eerste boottocht spotten we alligators, tijdens de tweede gaan we voor snel, sneller, snelst en tijdens de derde kijken we binnen bij de mansions van de rich & famous. De gemiddelde prijs van een optrekje? 15 miljoen dollar: say whuuut?!!! Say: we zullen nog maar wat harder studeren, zeker?
Dag 4: een Belgisch bedrijf in Miami
Mediagenix is een Belgisch bedrijf dat hoge ogen gooit in Europa, Amerika én Latijns- Amerika. Ze doen dat vanuit Fort Lauderdale, vlakbij Miami. Hun business? Ze hebben een broadcast management system (BMS) ontwikkeld voor lineaire en niet-lineaire televisie. BBC, Disney, Telenet en vele andere bedrijven zijn fan, omdat het systeem “broadcasting” van A tot Z vergemakkelijkt. Mediagenix had ook een opdracht voor ons: maak een filmpje van 3 minuten waarin je Mediagenix kort voorstelt én Amira en Katja hebben de marketing manager geïnterviewd. Wordt vervolgd!
Dag 5: marketing studeren in Miami
De laatste dag bezoeken we dé opleiding marketing van Miami: Miami Ad School. We krijgen een rondleiding van een student en wonen erna een korte talk bij van een lector die een eigen agency heeft opgestart: The Non Agency. Zijn advies? Als je even geen inspiratie hebt om creatief te zijn: sta recht, beweeg en get back to work. To succeed, you have to work and keep working!
Meer weten over onze reis naar Miami?
Je leest hier binnenkort een extra blogpost over ons bezoek aan Mediagenix. Ondertussen kan je even wegdromen bij het reisverslag van vorig jaar. Toen trokken we met onze tweede- en derdejaarsstudenten naar Hong Kong.