Sinds ik bij Ballon Media als stagestudent ben begonnen eind februari heb ik veel bijgeleerd over mijzelf en over marketing.
Over mijzelf heb ik geleerd dat ik nog altijd enorm graag stripverhalen lees, maar ook dat mijn vroegere opvatting dat strips voor kleine kinderen zijn totaal verkeerd is. Het vasthouden van Jommekes die ik vroeger las, was dan ook werkelijk een ware nostalgietrip.
Over marketing heb ik geleerd dat het in de praktijk volledig anders is als in theorie. Op school wordt al meegegeven dat marketing veel facetten heeft, maar al deze facetten komen pas echt tot hun recht op je stage. Ik mag mee evenementen organiseren, brainstormen over welke richting de merken Ballon Media en Jommeke uitgaan en zelfs nieuwe merken als Blloan Junior helpen opzetten. Bij al deze projecten wordt ook een 360° scope gehanteerd, en ik word bij alles van A tot Z betrokken.
Waarom Ballon Media een aanrader is als stagebedrijf? Je wordt er behandeld als een echte collega, en mensen waarderen je voor wat jij brengt. Ook leuk, je mag eens het kleine kind in je loslaten, wat soms verdomd leuk is en in onze strakke, volwassen wereld te weinig wordt gedaan