Namgrass? Sales à volonté!

Written By The School of Marketing

De laatste zes weken gaan morgen in, dus is het moment aangebroken om eens een kijkje te nemen naar het afgelegde parcours. Toen ik aan mijn stage begon, had ik geen idee van de omvang van Namgrass. Tijdens mijn eerste stageweek werd ik meteen voor de leeuwen gegooid. Ik mocht op het grote Batibouw klanten informeren over de verschillende types kunstgras die we aanbieden. Dit was een zeer intensieve week, waar ik voor het eerst een klantgesprek in de praktijk heb kunnen oefenen.

Vervolgens zijn we gestart met een prospectie actie, waarbij ik twee keer per week op bezoek ging bij B2B-klanten van Namgrass. Het is vooral de bedoeling om deze klanten opnieuw aan ons bestaan te herinneren, zodat zij de komende periodes bij Namgrass kopen. Volgens de vertegenwoordigers bepaalt deze prospectie actie mee de verkoop van de volgende maanden. Het geeft mij natuurlijk wel voldoening wanneer ik weet dat ik een steentje bijdraag aan dit proces.

De andere dagen houd ik me bezig met de voorbereiding van de prospectie, het ontvangst en de informering van de klanten in onze nieuwe vestiging. Enkele weken geleden organiseerden we een familiedag om zo nieuwe klanten aan te trekken. Deze periode is zeer belangrijk voor Namgrass, omdat kunstgras een seizoensgebonden product is. Daarom wordt er nu aan 300% gewerkt. In het najaar keert de rust dan weer terug en kan iedereen zich opnieuw voorbereiden voor de ‘periode van de waarheid’.