“Stagiair(e) gezocht die méér wil dan koffie halen”. Toen ik dit las op de website van het digitaal agency Onlyhumans, werd ik meteen enthousiast. Een stageplek waar ik nuttige taken zou krijgen, dat klonk me goed in de oren.
Leren, leren en… pingpong
Jong, modern, creatief en professioneel zijn woorden die me te binnen schieten als ik aan Onlyhumans denk. Zo werd ik tijdens mijn eerste week meteen ondergedompeld in de wereld van digitale marketing. Ik moest enkele Google certificaten behalen, kreeg samen met collega’s een training over nudging en handige Excel basics, etc. Oh ja, en op woensdagavond was er een pingpong toernooi met véél pizza!
Geen koffie halen maar wat dan wel?
Ik kan met volle overtuiging zeggen dat mijn eerste week geslaagd was. Maar hoe zit het twee maanden later? Wel, ik ben nog steeds enorm tevreden over mijn stageplek. Mijn takenpakket is gevarieerd maar bestaat hoofdzakelijk uit:
- Adverteren via social media
- Social media strategieën bedenken
- Cijfers van social media campagnes documenteren
- Campagnestructuren maken
- De user experience van websites beoordelen
En français, s’il vous plaît
Enkele weken geleden hebben de Franse copywriters van Onlyhumans een nieuw initiatief geïntroduceerd, genaamd babbeltafeltje. Hierbij kan iedereen binnen Onlyhumans zich vrijwillig opgeven om één keer per week samen te komen met als doel: hun Franse skills verbeteren. Persoonlijk vind ik dit een geweldig idee aangezien ik graag Frans praat en altijd opensta voor verbetering.
Happy Human
Tot nu toe verloopt mijn stage beter dan ik had verwacht. Met de teambuilding, Oh-trainingen en andere projecten in het vooruitzicht, kijk ik uit naar wat de toekomst brengt.
Interesse om ook stage te lopen bij Onlyhumans? Solliciteer dan hier!