PR dood? Dacht het niet! – Mijn stage bij Global Image

Written By The School of Marketing

Wat velen ook mogen beweren, PR is absoluut niet dood. Het genereren van media-aandacht en naamsbekendheid zijn essentiële taken in een communicatiemix. Public Relations zorgt daarvoor en Global Image is een absolute topper in het creëren van die earned media.

Global Image is een Antwerps PR-bureau waarbij je veel vrijheid krijgt in je werk, creatief aan de slag gaat en vooral ook veel kan bijleren dankzij een super gedreven en enthousiast team. We werken onder andere voor de Belgische merken ProNails, Manexco (schoenen), J&Joy (kleding), Nordic Living (interieur en decoratie), Eijffinger (interieur) en Cavalier (chocolade), maar ook voor internationale merken zoals Davidoff (sigaren) en Mercedes. In het verleden werkte Global Image bijvoorbeeld ook al voor Playmobil, IKEA en Milka.

Stage lopen bij Global Image betekent meedraaien in een aangename omgeving met topcollega’s! Als je van copywriting houdt, dan zit je daar op je plaats – persberichten en content schrijven zit zeker in het takenpakket. Ook persdossiers opstellen, (pers)evenementen organiseren, product placement, ambassadeurschap, social media monitoring en nog veel meer houdt je bezig! Tijdens onze persdagen stellen onze klanten hun nieuwste collecties voor. Er komt veel werk bij kijken, maar het is een leerrijke ervaring en geeft jou de kans om de journalisten, bloggers en BV’s waarmee je in contact komt tijdens jouw stage te ontmoeten.

“If I was down to the last dollar of my marketing budget, I would spend it on Public Relations.”, Bill Gates. Earned media gets you there! Pers en influencers zijn immers geloofwaardiger dan aangekochte reclame…