Achter de schermen bij D’ieteren Group

Written By The School of Marketing

D’ieteren vertegenwoordigt in België de invoer, de logistiek en de distributie van voertuigen, wisselstukken en accessoires van uiteenlopende automerken. Van Volkswagen, Audi, Skoda, Seat tot Bugatti, Bentley, Porsche, Lamborgini en Yamaha. In tegenstelling tot wat de meeste zullen denken, heb ik bewust gekozen voor de “autoindustrie”, als vrouw. Ik vind het een zeer dynamische markt dat altijd streeft naar vernieuwing en waarin marketing onmisbaar geworden is. Je kan me dan ook terugvinden binnen de afdeling “D’ieteren Events”.

D’ieteren NV

Sinds 1805 is D’ieteren een familiebedrijf, met als gevolg een ideale stageplaats om op reeds hoog niveau ervaring op te doen. Ik ervaar mijn stageplaats als een gezonde mix tussen marketing en event. Bovendien is de voertaal in onze afdeling en français, waardoor ik dagelijks in het Frans moet communiceren.

De P van promotie

Vanaf dag één, werd ik ondergedompeld in de “eventwereld”. De auto-industrie staat voor experimenteren, voelen, ruiken,horen en zien aka “tangible marketing”. Binnen de marketingmix, zijn wij de P van promotie.

Field vs Desk job

Ik moet zowel desk als field jobs doen, echter de term desk job is eerder relatief. We bevinden ons op een industrieterrein in onze “la villa“. Naast het bureauwerk is er heel veel fieldwork! Het organiseren van kleine tot grote evenementen zoals de Zoute Grand Prix in Knokke-Heist en Francorchamps in Spa, rekening houdend met het imago en marketingstrategie van onze merken.

Francorchamps

Nog enkele foto’s van het evenement GT3 CUP in Francorchamps voor het merk Porsche! Enjoy! 🙂