Heb je er ooit al aan gedacht om je stage in het buitenland te doen? Ik alvast wel!
Na vele bedrijven gecontacteerd te hebben ben ik met de hulp van de school op het bedrijf Stab Vida gestoten in Lissabon. 27 februari 2016 was D-Day, toen stond ik – samen met een medestudent – te wachten op een avontuur in Portugal.
Vlieg je mee?
Wat heb ik toch met het woord vliegen!? Ik zal jullie even kort uitleggen wat voor een bedrijf Stab Vida is. Ze zijn gespecialiseerd in biotechnologie. Dit gaat van het sequencen van DNA tot het bepalen van het geslacht van vogels. En net dat laatste, dat is mijn verantwoordelijkheid geworden tijdens de 14 weken stage.
Verbreed je horizon!
Het eerste wat ik dacht was “hoe kan ik marketing toepassen op dit bedrijf?”. Het is belangrijk om te weten dat je je als marketeer in elke markt moet thuis voelen. Je moet het product dat je gaat verkopen door en door kennen. Zo heb ik een dag doorgebracht in het laboratorium van StabVida…
Een EI vol ideeën!
Mijn takenpakket hier bij Stab Vida omvat zowat alles wat we krijgen op KdG. Het is vooral leuk om je theorie om te zetten in de praktijk.
Mijn takenpakket:
- E-mails ontwerpen en versturen via MailChimp;
- Mini-marktonderzoek uitvoeren;
- Potentiële markt bepalen;
- Prospecteren;
- Google Adwords;
- Google Analytics;
- Ontwerpen van website + SEO;
- Beta testen van APP en website;
- Social Media + adverteren;
- …
Verbreed je horizon, spreid je vleugels en grijp je kans!