Een vleugje magie bij Walt Disney

Written By The School of Marketing

Voor altijd jong zijn en nooit volwassen worden… Net als Peter Pan in Neverland. Geweldig, niet? Toch ben ik reeds 22 jaar en al flink op weg naar het werkleven. Er is dus geen ontsnappen meer aan. Dus ik dacht: beter een stage vinden die ik graag doe en met heel veel passie. Toen schoot er eigenlijk maar één bedrijf in mijn hoofd: Walt Disney. Ik waagde mijn kans, ging op gesprek and got a magical internship!


Mijn takenpakket bestaat vooral uit het verzinnen van nieuwe campagnes en evenementen op middellange termijn. Hoe kunnen we Frozen in de zomer positioneren? Hoe kunnen we dress-up het hele jaar door aanmoedigen? Hoe vullen we het “gat” na de film-release van Cars3 op? Allemaal vragen waar ik een origineel antwoord voor bedenk en een concreet plan voor moet opstellen.

Daarnaast heb ik ook veel diverse side projects zoals PR-taken voor de release van Guardians of the Galaxy Vol.2 uitvoeren, Star Wars Day @ the Office organiseren, hier en daar een presentatie geven, kwartaaloverzichten maken en ideeën verzinnen voor toekomstige collaborations.

Ook de bedrijfscultuur van Walt Disney is een perfect match met mijn persoonlijkheid. Ik ben zelf iemand die heel open, goedlachs en enthousiast is, dus als je werkomgeving hetzelfde is of dit toch alleszins toelaat dan voel je je meteen op je gemak!

Ik zou me dus geen betere stageplaats kunnen voorstellen en weet 100% zeker dat ik Disney en alle collega’s met pijn in het hart dag zal moeten zeggen. Maar wie weet… tot ooit?


 

En onthoud:

All our dreams can come true if we have the courage to pursue them… – Walt Disney