Studenten krijgen campagnebriefing van Tom Carmans

Foto van auteur
Written By lievendevroey

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur pulvinar ligula augue quis venenatis. 

The first client brief

Marketing is een doevak. Daarom krijgen de studenten online marketing echte briefings van echte klanten. De eerste in de rij: Tom Carmans, webspecialist én online communicatieman van de Karel de Grote Hogeschool. De uitdaging: zo veel mogelijk 17- en 18-jarigen op de open campusdagen krijgen, via een strategische e-mailcampagne, met integratie van sociale media.

E-mailcampagne van @ tot z

Werken de studenten enkel een template en wireframe uit voor deze actie? Neen. Vanaf de postmailing (met teaser naar de website) tot de optimalisatie op basis van responscijfers moeten ze strategisch meedenken, copy schrijven, ontwerpen … Hoe krijg je e-mailadressen van 17-jarigen in een database? Hoe gaan we segmenteren? Wanneer gaan we verzenden? De studenten kiezen zelf welke weg ze uitgaan, docent en coach Lieven De Vroey stuurt onderweg bij.

E-mail Service Provider EmailGarage zorgt voor de vlotte technische omkadering. De klant ziet het helemaal zitten. Wij ook.

“Dat wil ik ook …”

Hebt u ook een e-briefing voor studenten? Mail uw voorstel naar Lieven.DeVroey@kdg.be En wie weet: misschien werken we volgend jaar wel voor u.