De Markethon, wat mochten we verwachten? Hoe gingen we dit aanpakken? Met volle overtuiging en toewijding begonnen we als team aan dit once-in-a-studentenlife avontuur. Vanaf dag 1 had ieder van ons de juiste mindset. We gingen we voluit voor elke opdracht. Met als fantastisch resultaat: de eerste plaats!
Hoe schoten we de hoofdvogel?
Na de eindeloze coronacrisis kwam er licht aan het einde van de tunnel. Jongeren popelden om terug hun dansbenen uit te slaan. Generation Z is niet alleen actief online maar zeker ook in real life. Zo besloten wij een feesteditie te ontwikkelen voor Pepsi Max: de Pepsi Max Shot. Een blikje Pepsi Max maar dan gevuld met ¾ Pepsi Max. Het vierde dat nog overblijft om te mixen met een smaak naar keuze, zowel alcoholisch als non-alcoholisch! Zo wilden we een nieuwe formule creëren maar toch ook dicht bij het concept van Pepsi Max blijven.
Fantastische kans als marketeer in spe
De Markethon was de ultieme kans om ons een eerste keer te bewijzen als marketeers in spe. Een campagne ontwikkelen voor een topmerk als Pepsi Max, wie wilt dat nu niet? Ook het pitchen voor het team van Pepsico was fantastisch om te doen! (alle credits naar Charlotte Fokker 😊) Wij zijn hen hier zeer dankbaar voor. Maar ook een shoutout naar onze docenten voor de leuke tips en inspiratie!
Creatieve groeten – Team Shot
Brent Slaets, Charlotte Fokker, Khalid Neffari, Louïs Van Buel