Test For Free: gloednieuw en uniek

Written By The School of Marketing

TEST FOR FREE

Twee weken geleden heb ik de opdracht gekregen om een nieuw concept – genaamd Test for Free– uit te werken op mijn stageplek, Conway. De naam verklapt al deels de inhoud van dit gloednieuw en uniek concept, maar er zit natuurlijk veel meer achter.

Test for Free wil ervoor zorgen dat er op een heel directe en snelle manier distributie wordt gecreëerd voor een product. Daarbovenop wil het meteen de doorverkoop ervan evalueren. Concreet wil dit zeggen dat er bij een groep klanten een gratis karton wordt geleverd. De klant volgt de doorverkoop op en evalueert dit samen met de Conway vertegenwoordiger achteraf.
Kort samengevat, Test for Free is een win-win situatie voor klant en leverancier. De klant “wint” een gratis product en de leverancier wint informatie in omtrent zijn product.

Met al deze informatie ben ik gestart met een ontwerp van een logo (zie foto). Daarnaast heb ik enkele leaflets ontworpen voor dit concept. Eerst heb ik een leaflet voor de leveranciers ontworpen. Deze moet duidelijk maken dat Test for Free effectief een win-win situatie is voor hen. Verder hoort bij dit concept ook een infoleaflet voor de klant, dit om de klant te informeren wat Test for Free inhoudt. Tot slot, verbonden aan deze infoleaflet, is er de productleaflet. Deze geeft de info weer omtrent het product dat men gratis mag testen.

Vanaf 16 mei wordt dit concept gelanceerd, hopelijk met veel succes. Fingers crossed.