The Amount of shoes is too damn high

Written By The School of Marketing

Het stereotype beeld over vrouwen en schoenen is dat ze er niet genoeg van kunnen krijgen. Kasten vol en toch nog stiekem naar de winkel gaan om een extra paar bij te halen want: “Kijk nu hoe mooi, die kon ik toch niet laten liggen?” of “Ze stonden afgeprijsd, het was echt een koopje!” Blijven altijd pakken bij hun man. Vroeger hoorde je dan man dan klagen. “Je kan toch maar 1 paar te gelijk aandoen? Waarom heb je er zoveel nodig?” Maar niets is minder waar.

Ik kan je vertellen, het tij is aan het keren en het tijdperk dat mannen schoenen, schoenen en schoenen gaan kopen is aangebroken. Mijn persoonlijke collectie is al groter dan ik dacht. Tegenwoordig zijn mannensneakers ook helemaal een hype. Kijk bijvoorbeeld naar Yeezy’s. Je “moet” ze hebben want het is maar in minimale oplage en dan ben je uniek. Je moet je eerst inschrijven om ze te MOGEN kopen. Ook ik móést zo een paar hebben, nog geen second erna had ik spijt want om eerlijk te zijn vind ik ze spuuglelijk. Ik kan meer genieten van mijn andere sneakers.

Sneakers maken de man. Tegenwoordig zijn er zoveel verschillende sneakers dat je met 1 blik naar iemand zijn sneakers kunt zien wat voor een persoon hij is. Zelf krijg ik dit ook te horen, lang blond haar en Gucci sneakers: “Jij komt van Brasschaat zeker?” Fashion wordt steeds belangrijker en belangrijker in tieners hun leven omdat ze op deze manier zichzelf kunnen uiten naar de buitenwereld. Sneakers zijn in deze uiting een heel sterk aspect.

Vroeger had ik zelf maar 1 paar schoenen van Nike. Als je nu mijn schoenkast opent gaat het van Floris van Bommel naar Adidas naar Valentino en ga zo maar verder…

Als je me vroeger zou vragen welk paar schoenen ik zou aandoen naar een feestje zou ik eens raar naar je kijken, als je dit nu aan mij vraagt zal ik antwoorden: “Mijn slechtste paar, ik wil niet dat mijn goeie schoenen vuil worden.”