Trial & Error

Written By The School of Marketing

“Je eigen start-up runnen? Dat is zoals uit een vliegtuig springen en je parachute naaien terwijl je valt.”

Wanneer je eindelijk de stap maakt om een onderneming te starten begin je hier met 300% motivatie aan en denk je dat je reeds over voldoende kennis beschikt om een onderneming succesvol te maken. Door verschillende keren met mijn gezicht tegen de muur te ‘smakken’ heb ik gemerkt dat niets minder waar is. Vaak dacht ik te weten waar we binnen 1 jaar zouden staan, dit heb ik ook opgeschreven in het business plan. Wanneer ik dit plan nu herlees besef ik dat alles is veranderd: zowel onze strategie, ons verdienmodel, ons product en onze doelgroep. Blijkbaar heet dit ‘trial and error’. Als ik terug kijk naar een jaar geleden besef ik dat ik toen absoluut niet voldoende kennis had om een zaak te runnen. Hier groei je blijkbaar in. Daarom ben ik zeer blij dat ik een jaar geleden de stap heb gemaakt om iets op te starten, de kennis, ervaring en contacten die ik vergaard heb.