true. in de food-jungle

Written By The School of Marketing

Een viertal weken geleden begon ik aan mijn stage bij true. Een creatief food branding agency in Antwerpen. Vol moed en ‘goesting’ begon ik aan deze nieuwe uitdaging. Wat is mij de eerste weken opgevallen? De foodsector heeft haar eigen trends en volgt haar eigen wetten van de (food)jungle.

Als stagiair mag ik hier mee projecten opvolgen samen met 3 andere accountmanagers. Ik ben medeverantwoordelijk voor de content, het ontwerp van flyers/affiches/vlaggen (zowat alles wat te bedrukken valt), powerpoints, het onderhoud van de databases, enzovoort. Verder vertaal ik vaak teksten in het Frans of het Engels.

Het is erg belangrijk dat je een verhaal vertelt aan je klanten. Je verkoopt niet enkel het product maar ook alles er rond. Het gehele plaatje moet kloppen. Een goed product doet eten maar een goed verhaal doet smullen!

Naast de verschillende projecten opvolgen, heb ik ook een social media-analyse gemaakt voor true. Daarin gaf ik mijn aanbevelingen weer voor hun website en social media. Na goedkeuring ben ik deze aanbevelingen beginnen uitvoeren en doe ik de social media van true.

Sinds kort ben ik ook verantwoordelijk voor de social media van Otomat. Mensen ‘sharen’ vaak wat ze eten met hun vrienden/volgers. Het is erg belangrijk dat je als bedrijf hierop inspeelt en probeert een conversatie aan te gaan met je klanten. Verder heb ik ook geleerd om geen schrik te hebben om te reageren op negatieve recensies of reacties.

Kortom, true. is de perfecte begeleider in de creatieve foodjungle!