Van koffie tot campagne: een dag bij Studio 27

Written By Soetkin

“Help! Ik heb geen idee wat ik moet verwachten van mijn stage”. Deze gedachte spookt door het hoofd van elke student. In deze blog neem ik je mee achter de schermen van mijn stage bij Studio 27.

Studio 27 is niet zomaar een marketingbureau, het wil bekend staan als “one-stop shop voor digitale marketing”. Met hun brede in-house kennis streven ze ernaar om hun klanten een totaalpakket aan te bieden op het gebied van digitale marketing.

Een leuk weetje: Studio 27 is eigenlijk ontstaan uit een coverbandje en heeft daardoor expertise opgebouwd in het maken van videoclips. Ze hebben samengewerkt met bekende namen zoals Dimitri Vegas & Like Mike, Pommelien Thijs, Anouk Matton en nog veel meer!

8:30 uur: Op mijn stageplaats hebben ze flexibele werkuren, dus ik word tussen 08:00 en 10:00 uur op kantoor verwacht. Omdat ik dichtbij woon, probeer ik altijd rond 8:30 uur op kantoor te zijn. Bij aankomst begroet iedereen elkaar met een vuistje en een goede morgen.

8:40 uur: Om de dag goed te beginnen, maak ik een tussenstop bij de koffiemachine op weg naar mijn bureau.

8:45 uur: Zodra ik helemaal geïnstalleerd ben, open ik mijn Click-Up om te kijken welke taken er vandaag op de planning staan. Click-Up is de projectmanagementtool die we op mijn stage gebruiken om efficiënt en overzichtelijk te werken.

9:00 uur: Een paar dagen geleden heb ik Facebook-advertenties opgesteld voor een klant. Nu neem ik de tijd om de resultaten van deze advertentiecampagne te analyseren en bij te sturen waar nodig.

10:00 uur: Bij Studio 27 proberen ze maandelijks een korte meeting in te plannen om de resultaten van advertenties persoonlijk aan de klanten te rapporteren. Om meer ervaring te krijgen met klantcontact, volg ik de meeting van een klant.

10:45 uur: Als marketing agency is het uiteraard een must dat je eigen marketing ook volledig on-point is. Daarom stond er vandaag een brainstormsessie op de planning met de andere marketeers. Tijdens deze meeting gingen we aan de slag met het See Think Do Care-model (dus nee, je hebt dit niet voor niets gestudeerd 😉).

‘POV foto vergaderzaal met See Think Do Care-model op whiteboard’

12:30 uur: Aangezien vrijdag broodjesdag is, nemen we met het hele team uitgebreid de tijd voor de lunchpauze.

13:15 uur: De tweedejaarsstudenten Cross Media Management kwamen vandaag op bezoek voor een opleiding videografie en montage. Tijdens de namiddag moest ik even acteren voor hun video (van een divers takenpakket gesproken 😉).

15:30 uur: Een kledingwinkel waarmee mijn stageplaats samenwerkt, heeft volgende week de lancering van hun nieuwe collectie. Ik heb de leuke uitdaging gekregen om voor hen een online campagne uit te werken.

16:30 uur: Et voilà, mijn zesde stageweek zit er alweer op!

Hopelijk weet je nu nog beter wat je als marketingstudent van je stage moet verwachten. Veel succes alvast!

Arne Goetschalckx