Vanavond kregen we als redactie van the School of Marketing een uitzonderlijke kans om the Marketing Experience Night mee te maken. Een feest voor de alumni omdat de praktijkweek 10 jaar bestaat.
Van Red Bull tot Martini
We zagen 5 kleppers van gastsprekers. Ik wil eerst en vooral Philip Gysen van RedBull, Andy Van Hassel van Konick, Pieter Conings van Martini, Steven Van Middelem van Arizona en Igor Nowe van Somersby bedanken.
Sommige merken zoals Vita Coco en Somersby waren mij onbekend maar het zijn zeker merken om de komende jaren in het oog te houden.
Het zijn 5 heel verschillende merken met elk hun eigen stijl. Ondanks de uiteenlopende profielen zagen we vaak dezelfde key elements terugkomen:
- Ervaring creëren voor de consument
- Passie voor uw product en kwaliteit
- Investeren in product in plaats van marketing
Het was inspirerend om te zien hoe merken zoals Arizona met een budget van € 0.00 miljoenen aan marketingwaarde gecreëerd puur door hun product op een juiste manier te profileren.
Bij deze mijn kort verslag van de Marketing Experience Night. Drink er gerust eentje mee, ik vlieg alvast in den drank!