Waarom een stage amazing is
Het mag gezegd worden: stage lopen is the bomb. Twee en half jaar zuig je als een spons zoveel mogelijk theoretische informatie op, en dan komt eindelijk het verlossende antwoord op de vraag: “Ga ik hier ook echt iets aan hebben?”. Al vanaf de eerste week werd het duidelijk dat in mijn geval, het antwoord volmondig “ja” was. Ik koos voor een stage met redactie en online marketing, bij een organisatie die online magazines runt, waar verwacht wordt dat je zelfstandig kan werken. Inmiddels nieuwsbrief ik er op los, is Google Analytics mijn beste vriend, hebben marketingbegrippen als USP’s nu officieel geen geheimen meer voor me en copywrite ik dat het een lieve lust is.
Marketing; een way of life?
Op het moment dat je met verschillende mensen hetzelfde werk gaat doen, voel je ook de accenten die een andere opleiding zoals bijvoorbeeld journalistiek of communicatie geeft. Dat maakt het nu ook erg voelbaar dat 3 jaar marketing toch ook z’n sporen heeft nagelaten: marketing, dat is niet enkel een heleboel theorie, dat is vooral ook echt een way of thinking. (ik wou bijna zeggen, een “way of life”, maar #datgaaterdanweereenbeetjeovermarianne).
Ai ai, die hollanders toch
En die dutchies zelf vallen bij nader inzien ook reuze mee. Snackjes uit de muur, gespierde kuiten van het eeuwige fietsen, altijd en overal gezelligheid en een bedrijfsorganisatiestructuur zo plat als een gulden euro… Jaja, deze eerste echte werkervaring als marketeer is absoluut een topafsluiter van een fijne studietijd.