WPG pakt uit met… een bangelijke stage

Written By The School of Marketing

De Kiekeboes, Suske en Wiske, Pieter Aspe of Jules kende ik allemaal. Welke uitgeverij achter die verhalen zat was me een raadsel.

selfie

Twee maanden geleden kwam ik hier terecht op de afdeling Kids & Strips, een afdeling die barst van de lieve, aangename en jonge mensen, een afdeling waar heel veel werk is en enorm leuke projecten lopen. Ik werd meteen ondergedompeld in de marketingwereld, kreeg veel verantwoordelijkheden en mijn eigen projecten. Zo mocht ik zelf een persconferentie organiseren voor de nieuwste strip van Urbanus en ben ik mee verantwoordelijk voor de grote zomeractie van de strips.

Insta

Twee maanden geleden zette ik een grote stap in het duister en dat maakte mij onzeker. Marketing is geen exacte wetenschap, niets is juist of fout. Marketing is proberen, analyseren, evalueren en opnieuw proberen. Maar onzekerheid was niet nodig: hier leer ik zelfstandig zijn, hier groei ik, hier kom ik mezelf tegen met mijn goede en slechte kanten. Al ging dat natuurlijk gepaard met het nodige vallen en opstaan. Zo zal ik nooit uitblinken in het schrijven van teksten en dat heb ik al ondervonden. In het begin van mijn stage liet ik een verslag nalezen en ben ik helemaal opnieuw mogen beginnen. Niet leuk om te horen maar daarna was ik oh zo fier op mijn tweede, veel betere, verslag. Ik kan dus alleen maar gelukkig zijn met deze bangelijke stage, geweldige collega’s en alles wat ik hier leer.

Als je deze striptastische ervaring zelf wilt meemaken kan je hier volgend jaar zeker een stage volgen. Wie zo lang niet kan wachten mag altijd even informeren naar een buitenschoolse (betaalde) stage van juli tot december 2016. Ben je benieuwd? Neem snel een kijkje op http://www.wpg.be/vacatures.